Oralna Kirurgija

ORALNA KIRURGIJA

Vrhunska Usluga Oralne Kirurgije

Zahvate oralne kirurgije u Dental Centru Repić obavljaju nagrađivani doktori s dugogodišnjom praksom

Oralna kirurgija je kiruška grana stomatološke struke. U djelokrug rada oralnog kirurga ubrajaju se ekstrakcije (vađenja) zuba, ekstrakcije impaktiranih ili retiniranih zuba postupkom alveotomije, operacije cisti u kostima gornje i donje čeljusti, apikotomija, frenulektomija, ugradnja zubnih implantata u čeljust te podizanje dna sinusa gornje čeljusti (sinus lift). Najčešći oralno kirurški postupak je ekstrakcija (vađenje zuba). Uz velike napore struke i pacijenata da zube održimo u usnoj šupljini što je moguće duže, postoje slučajevi kada je zbog dubokog karijesa, loma zuba ili parodontne bolesti zube potrebno ekstrahirati.

Ekstrakcije zuba su rutinski kirurški zahvati koji se izvode u lokalnoj anesteziji. Prije svakog kirurškog zahvata u usnoj šupljini oralni kirurg uzima detaljnu medicinsku anamnezu pacijenta. Bitno je navesti sve lijekove koje pacijent uzima kako bi se izbjegao njihov utjecaj na krvarenje tijekom i nakon zahvata te cijeljenje ekstrakcijske rane. Nakon izvedenog kirurškog zahvata, rana se zatvara šavovima ili se ostavi da zacijeli sama. Pacijent dobiva upute o preporučenim postupcima ublažavanja otekline i boli te se tjedan dana od vađenja zuba preporuča kontrolni pregled kod doktora dentalne medicine, kako bi se provjerilo cijeljenje ekstrakcijske rane i odstranili eventualni šavovi.

Što je alveotomija?

Osim jednostavnih ekstrakcija zuba, omogućavamo Vam i ekstrakcije impaktiranih ili retiniranih zuba postupkom alveotomije (alveolotomije). Bilo koji zub u čeljusti može biti impaktiran ili retiniran. Impaktirani zubi ne mogu niknuti u svoj položaj u čeljusti zbog mehaničke prepreke koja im omogućava nicanje, dok retinirani zubi ne izniknu zbog razloga koji nisu mehaničke prirode. Najčešći impaktirani zubi su umnjaci, odnosno treći kutnjaci. U slučaju da je kost iznad krune impaktiranog zuba povezana s usnom šupljinom, otežano je dostatno čišćenje zubnog niza i dolazi do upale okolnog mekog tkiva, tzv. perikoronitisa. U slučaju da impaktirani ili retinirani zub uzrokuje probleme pacijentu, preporuča se njihovo vađenje postupkom alveotomije.

Alveotomija je oralno kirurški zahvat koji se izvodi u lokalnoj anesteziji tako da je u potpunosti bezbolan za pacijenta. Pacijent je cijelo vrijeme svjestan i može komunicirati s oralnim kirurgom. Prije alveotomije oralni kirurg uzima detaljnu medicinsku anamnezu pacijenta. Bitno je navesti sve lijekove koje pacijent uzima kako bi se izbjegao njihov utjecaj na krvarenje tijekom i nakon zahvata te cijeljenje ekstrakcijske rane. Alveotomija započinje lokalnom anestezijom, nakon koje slijedi incizija (zarezivanje) sluznice skalpelom. Kost čeljusti otvara se svrdlom kako bi oralni kirurg mogao pristupiti operativnom području, a zub koji je zaostao u čeljusti vadi se iz kosti posebnim kirurškim instrumentima (dlijeta, poluge) uz minimalnu traumu okolnog tkiva. Nakon zahvata rana se zašiva šavovima radi lakšeg cijeljenja te pacijent dobiva postoperativne upute. Nakon sedam dana slijedi kontrolni pregled u ordinaciji i vađenje šavova.

Što je apikotomija?

Oralno kirurški zahvat koji podrazumijeva odstranjivanje vrška korijena endodontski liječenog zuba naziva se apikotomija. Izvodi ga specijalist oralne kirurgije. Apikotomiju je potrebno napraviti kada endodontsko liječenje zuba nije dovelo do nestanka bolnih simptoma i upale zuba, odnosno kada čak ni ponavljano endodontsko liječenje nije dovelo do povlačenja granuloma na vršku korijena zuba što je vidljivo na kontrolnoj RTG snimci. Tada se preporuča kirurško odstranjivanje vrška korijena zuba (apikotomija) kako bi zub i dalje mogao ostati u čeljusti.

Apikotomija se izvodi u lokalnoj anesteziji tako da je zahvat u potpunosti bezbolan. Prije alveotomije oralni kirurg uzima detaljnu medicinsku anamnezu pacijenta. Bitno je navesti sve lijekove koje pacijent uzima kako bi se izbjegao njihov utjecaj na krvarenje tijekom i nakon zahvata te cijeljenje ekstrakcijske rane. Detaljno objašnjen postupak apikotomije je kako slijedi: apikotomija započinje davanjem lokalne anestezije. Tijekom cijelog zahvata pacijent je svjestan i može komunicirati s oralnim kirurgom. Nakon anesteziranja područja, oralni kirurg radi vodoravni rez u razini vrška korijena zahvaćenog zuba i otvara kost svrdlom kako bi imao pristup operativnom području. Vrh korijena zahvaćenog zuba se odreže te se sastruže upalno promijenjeno tkivo u kosti. Po potrebi tada je moguće napraviti i retrogradno endodontsko punjenje zubnog korijena da se osigura nepropusnost kanalića, a nakon toga rana se zatvara šavovima. Trajanje zahvata je otprilike pola sata do sat vremena, ovisno o debljini kosti u dijelu usne šupljine u kojem se izvodi. Nakon zahvata na sluznici ostaje jedva vidljiv ožiljak od reza, a koštani defekt se popuni kroz nekoliko mjeseci.

Apikotomija se provodi kada endodontsko liječenje nije dostatno da bi se sanirao upalni proces nastao unutar kosti zbog širenja infekcije iz korijenskih kanala, ili kod postojanja oralnih cista vezanih uz korijen zuba. Nakon apikotomije, korijen zuba je nešto kraći, no zub ostaje u čeljusti i zadržava svoju funkciju i estetiku.

Što je endodontsko liječenje?

Endodontski zahvat („endodoncija“) predstavlja liječenje korijenskih kanala zuba s ciljem njegova očuvanja u usnoj šupljini. Postupak liječenja korijenskih kanala podrazumijeva vađenje pulpe zuba (tzv. vađenje živca zuba) te čišćenje i ispiranje korijenskih kanala posebnim ručnim ili strojnim iglicama i tekućinom za ispiranje kanala koja odstranjuje zaostale bakterije i upalne produkte te dezinficira kanale. Nakon toga slijedi punjenje korijenskih kanala za to namijenjenim punilima. Liječenje korijenskih kanala zahtijeva suho i sterilno radno polje kako bi se spriječio prodor bakterija iz usne šupljine u kost. Temelj svake daljnje intervencije leži u dobro izliječenim korijenskim kanalima. Endodontski liječeni zubi mogu postati nosači protetskih nadomjestaka i dugotrajno odgoditi potrebu za protezom ili implantatima.Uvijek se preporuča pokušati spasiti vlastiti zub jer je on najbolji nadomjestak.

Naša dužnost je osigurati bezbolnost endodontskog zahvata što postižemo promjenom lokalne anestezije.Ovisno o složenosti slučaja, možda ćete trebati nekoliko posjeta ordinaciji da bismo pravilno izliječili zub. Samo ispravno provedeni svaki korak liječenja vodi uspješnom endodontskom tretmanu.Nakon završenog endodontskog liječenja zub neko vrijeme može biti osjetljiv na pritisak što je uobičajena nuspojava liječenja, no važno je da se bol i osjetljivost zuba postupno smanjuje. Po potrebi možete uzeti tabletu protiv bolova. Simptomi bi trebali nestati kroz nekoliko dana.

Opremljeni smo modernim uređajima kojima vršimo precizno mjerenje duljine kanala te strojnu obradu korijenskih kanala. Završno punjenje korijenskih kanala provjeravamo RTG snimkom.Na taj način omogućavamo Vam liječenje zuba u najkraćem mogućem periodu uz izbjegavanje nepotrebnih dolazaka.

Oralna Kirurgija - česta pitanja

Put Dragulina 62 F